skip to Main Content
Telefon: +36-30-190-7315 arthuman@arthuman.hu

alvás porckorongsérvvelAlvás porckorongsérvvel, azaz melyik alvási póz a legjobb porckorongsérv esetén?

A megfelelő alvási pózt a panaszok alapján érdemes megválasztani.

Először is a legfontosabb a saját testünk, működésünk megfigyelése! Ez segíthet abban, hogy kiderüljön, milyen típusú a jelenlegi derék panasz. Ha szimmetrikus a derékfájdalom és nem sugárzik a térdnél lejjebb és korábban szeretett hason feküdni, akkor próbálja ki a hason fekvést.

Háttámasz (oldalt fekvésben)

Ha a fájdalmat egyértelműen csak az egyik oldalon érzi, akkor feküdjön a fájós oldalára. Várjon kb. 30 másodpercet és figyelje meg, mit érez! Próbálja meg megtámasztani a derekát. Figyelje meg, hogyan reagál a teste.
Ha nagyon jól eső az érzés a  derék ilyen megtámasztása, akkor alkalmazza ezt a technikát tudatosan a pihenések idején!

Hogyan támasszuk meg derekunkat?

Használhat erre a célra pl. egy kis hengerré összetekert törülközőt. Tegye be a dereka magasságában az oldala alá (kb. a medence és a bordakosár közé). Kísérletezzen a henger méretével és helyzetével is, hogy megtalálja a legkellemesebb helyzetet.  Ezzel a technikával kicsit megváltoztatjuk a csigolyák alvás közbeni helyzetét, ami segíthet abban, hogy reggelente könnyebben ébredjünk.

Magzatpóz (oldalt fekvésben)

Porckorongsérv esetén sokaknak az összegömbölyödő magzatpozíció a legkényelmesebb. Az oldalfekvésben felhúzott térdek csökkentik a gerinc hajlását és segítenek az ízületek nyitásában.

Tegye tünetmentessé porckorongsérvét személyre szabott kezeléssel. Jelentkezzen most!


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Back To Top
MCKENZIE TORNA VIDEÓ
Kérje most McKenzie videónkat és mozgásszervi tanácsainkat!