skip to Main Content

gerincsérvA gerincsérv vagy más néven porckorongsérv egyre gyakrabban fordul elő a felnőtt lakosság körében, ám a legtöbb esetben műtét nélkül kezelhető! A hanyag testtartás, egyoldalú állandó vagy gyakori terhelések, továbbá a mozgásszegény életmód, kiemelten az ülő életmód előkészítik a gerincsérv (discus hernia) és más degeneratív gerincbetegségek és ezzel együtt a fájdalom kialakulásának lehetőségét.

A gerincsérv (discus hernia) a csigolyák közötti porckorongokat érintheti.

A porckorong felépítése

A porckorongok felépítésében részt vesz egy magas kollagén tartalmú, a porckorong állományának nagy részét felépítő anyag az anulus fibrosus, melyen belül középen foglal helyet a magrész, ezt nucleus pulposusnak nevezzük. A porckorong rugalmasságát a magas rosttartalomnak és a magas víztartalmának köszönheti. A gerinc mozgásai során az egyes porckorongok vastagsága, a magrész helye átmenetileg megváltozik Abban az esetben, ha egyes tényezők optimális mennyisége megváltozik, akkor a porckorong elveszti rugalmasságát és ezáltal a védő, tehermentesítő funkciója is lecsökken.

Jellemzően a csigolyák közötti kisízületek kopásának, esetenként a tartós túlterhelés, a test víztartalmának csökkenése következtében kialakuló mozgásszervi megbetegedés. A kisízületek kopása következtében a terhelés teljes mértékben a porckorongra tevődik át azt állandó nyomás alatt tartva. A betegség kialakulásának kezdeti fázisában kisebb kidomborodás látszik, amit a magrészből levált kis darab a rostos állományt maga előtt tolva az ott futó szalagot boltosítja ki.

A későbbiekben kiboltosulás, majd a teljes kiszakadás, kisérvesedése jellemző.

A gerincsérv, azaz porckorongsérv tulajdonképpen a csigolyák közötti porcok kitüremkedése, mely nagy fájdalommal jár, kialakulása pedig több okra is visszavezethető. Nézzük, mik a kiváltó okok!

Hogyan hat a mozgás a porckorongra?

A napjainkban jellemző mozgásszegény életmód, a sok ülés azt eredményezik, hogy a gerinc valamilyen módon sérül. A hirtelen emelés, megerőltetés, hajlongás vagy a sok ülés megterheli a gerincet. A csigolyák közötti szalagok és a porcok egy idő után már nem tudják a gerincre nehezedő nyomást passzív módon elnyelni.

A mozgásnak azért van nagy jelentősége, mert a gerincoszlop körüli izomzat megerősítése a rendszeres mozgatás által elősegíti a terhek egy részének átvételét, ezáltal hosszú távon kíméli magát a gerincoszlopot.

A gerincsérv (porckorongsérv) sok esetben kialakulhat olyan embereknél is, akik rendszeresen mozognak, a gerinc szempontjából kímélő életmódot folytatnak. Általában a munkahelyi és a családon belüli stressz a legfőbb lelki ok, mely kiválthatja. Ne feledje tehát, a gerincsérv mögött egyéb lelki okok is meghúzódnak! Ilyen esetekben a kezelés fontos része lehet a lelki háttér feltárása, kezelése.

Jelentkezzen most gerincsérv kezelésre!


Kérjük, ossza meg!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

dr Kriston Ildikó

Dr Kriston Ildikó vagyok, az ArtHuman Központ alapítója. Végzettségem szerint közgazdász és jogász, illetve szomatodráma vezető (a betegségek lelki hátterét feltáró módszer) vagyok. Szakképzett gyógytornász kollégáimmal írásainkkal, szolgáltatásainkkal a mozgásszervi panaszok csökkentéséért dolgozunk!

A bejegyzéshez 4 hozzászólás érkezett
  1. Üdvözlöm!
    Nálam tavaly derült ki ,hogy gerincsérvem van plusz még egy kicsit el is van ferdülve a geincem.Először gyógyszeres kezelést kaptam,majd fizikóterápia kezdődött volna de közben munkahelyet változtattam és egy időre elhagytam az országot.Itt elkeztem rendszeresen úszni .Jobb lett a helyzet de nem tökéleres.Gondolom az álló munka amit végzek az sem javít a állapotomon.Kicsit már kezd zavarni a lábamban lévő folyamatos fájdalom.
    Tanácsát előre is köszönöm
    Tisztelettel Kovács Zsuzsa

    1. Egyéni, személyre szabott McKenzie terápiára van szüksége. Külföldön dolgozóknak általában több kezelést adunk akkor, amikor itthon vannak és kapnak útravalót, házi feladatot, amit otthon tudnak végezni. Csak a személyre szabott terápia tud segíteni hosszútávon a gerincsérv kezelésében.

  2. Köszönöm a betegséggel kapcsolatos magasszintű szakmai tájékoztatást. A gerinctorna gyakorlatokat,képekben és szövegezve is megkaptam,sajnos a gerincsérvvel kapcsolatos tornagyakorlatokat nem. A gerincsérvet/2 / pécsen az mri vizsgálat állapította meg.
    Köszönöm a segítséget.
    Farkas Jenő, Kalocsa.Mátyás K. u.12.

  3. Sokat mozgok, rendszeresen úszom, és végzek gerinctornát, de ha elesem, baj van. Már egyszer műtöttek, azóta tornázom, de három hete elestem a kertünkben a füvön, mert nem emeltem eléggé a lábamat, és locsolócsőben megbotlottam, rögtön éreztem, hogy baj van, rá egy hétre jelentkeztek a lábamba kisugárzó fájdalmat, ami főleg éjjel nem hagy aludni.

    köszönet a 1. számú hason végzendő leírásért, csinálom, és azóta enyhébbek a fájdalmak

    üdv: Szikszay Andrásné

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top
MCKENZIE TORNA VIDEÓ
Kérje most McKenzie videónkat és mozgásszervi tanácsainkat!