skip to Main Content
Telefon: +36-30-190-7315 arthuman@arthuman.hu

Gerincsérv, porckorongsérv esetén gyakori probléma, hogy mit szabad mozogni, ami nem ártalmas? A testmozgás kiemelt jelentőséggel bír mozgásszervünk szempontjából, ezért fontos annak tisztázása, milyen mozgásformákat szabad végezni gerincsérv esetén?

Túrázás, gyaloglásMilyen mozgásformákról nem kell lemondani gerincsérv esetén?
Az emberi gerinc az egyenetlen talajon történő járásra lett tervezve, így a túrázás az egyik legjobb mozgásforma a gerinc szempontjából, amennyiben az nem okoz fájdalmat. A természetes talajon történő gyaloglás ajánlott leginkább, nem pedig aszfaltozott úton.  Az egyenetlen talajon járás megerősíti azokat az izmokat, melyek a gerinc megfelelő működéséért felelősek, sőt a porckorong  anyagcseréjét is jótékonyan befolyásolja.
A túrázásnak a gerincre gyakorolt hatásán túl nem elhanyagolható az a “mellékterméke”, hogy szabad levegőn kell folytatni, így kiszakít a mindennapi civilizációs bezártságból és tisztító, stresszoldó hatással is bír.

Táncimages
A táncnak bármely formája ajánlható (pl. társastánc, argentin tangó, hastánc stb.), abban az esetben, ha nem okoz fájdalmat. Óvatosan érdemes kipróbálni és ha a táncot követően kellemesen érezzük magunkat, nyugodtan táncolhatunk. A tánc egyik alapkövetelménye, hogy egyenes testtartásban kell végezni, ezért jótékony hatással van a gerincre. Érdemes kezdésnek pl. az angol keringőt kipróbálni, ami a lassabb táncok közé tartozik és igen feszes testtartást igényel.
A táncnak is van “mellékhatása” :). A legtöbb tánc társas műfaj, így párunkkal együtt érdemes belevágni. Előfordulhat, hogy párkapcsolati szempontból is jótékony hatású lehet!

Úszásimages
Az úszásra is igaz ugyanaz, mint a többi ajánlott mozgásformára. Érdemes óvatosan kísérletezni a különböző úszásnemekkel, illetve fej vízből kinn tartásával mellúszás esetén. Azt az úszásnemet válasszuk, ami nem okoz fájdalmat számunkra!

A fenti mozgásformák jótékonyak lehetnek, viszont ne feledjük, ezek nem helyettesítik a célirányos kezelést, kizárólag kiegészítik azt, illetve biztosítják, hogy a mozgásszegény életmód hatásait kiküszöböljük!

Jelentkezzen most gerincsérv állapotfelmérésre!

dr Kriston Ildikó

Dr Kriston Ildikó vagyok, az ArtHuman Központ alapítója. Végzettségem szerint közgazdász és jogász, illetve szomatodráma vezető (a betegségek lelki hátterét feltáró módszer) vagyok. Szakképzett gyógytornász kollégáimmal írásainkkal, szolgáltatásainkkal a mozgásszervi panaszok csökkentéséért dolgozunk!

A bejegyzéshez 6 hozzászólás érkezett
  1. Kedves Ildikó, kedves Anett!

    Köszönöm a tegnapi programot. Féltem, hogy ma nem tudok megmozdulni a 4 órás gyakorlás után, de nem így van, sőt nagyon fittnek érzem magam. A foglalkozás nagyon szakszerű és hasznos volt, külön köszönet a szomatodráma izelítőért. Zentai Éva

  2. Gondolom, ebbe a mozgásformákba, gerinscérv esetén, itthoni aerob és más kardio edzés már nem fér bele…

    Mckenzie gyakorlatokat ismerem, csak azt nem tudom pontosan, az ismétlés számokat.

    Tehát, a 15 fekve kinyomást egy nap hányszor tehetem meg, gyógytornászom régebbi javaslata szerint, 3 óránként…lehet-e ezt többször egy nap?!

    Köszönöm megtisztelő válaszukat!

    Zita

    1. Sajnos nem tudunk Önnek válaszolni a kérdésére, hisz nem tudjuk, milyen állapotban van  a gerincsérve, hol található, egy vagy több sérve van, Ön hogyan reagál jelenleg a gyakorlatokra stb. A gerincsérv miután komoly betegség, látatlanban elég kockázatos lenne konkrét választ adni. Kérjük, személyesen konzultáljon McKenzie terapeutával akár nálunk, akár máshol!

  3. A kérdésem,hogy háti gerincsérvre is van megoldás?Ha felkelek válakból bokáig ővszerű szoritó érzés sugárzik.A nyaki gerincsérvem is van,de szerintem bokáig nem sugaroz?A MRi vizsgálatott megcsináltattam egész háti régiokra.Köszönöm válaszukat előre is.István

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Back To Top
MCKENZIE TORNA VIDEÓ
Kérje most McKenzie videónkat és mozgásszervi tanácsainkat!