skip to Main Content

alvás porckorongsérvvelAlvás porckorongsérvvel, azaz melyik alvási póz a legjobb porckorongsérv esetén?

A megfelelő alvási pózt a panaszok alapján érdemes megválasztani.

Először is a legfontosabb a saját testünk, működésünk megfigyelése! Ez segíthet abban, hogy kiderüljön, milyen típusú a jelenlegi derék panasz. Ha szimmetrikus a derékfájdalom és nem sugárzik a térdnél lejjebb és korábban szeretett hason feküdni, akkor próbálja ki a hason fekvést.

Háttámasz (oldalt fekvésben)

Ha a fájdalmat egyértelműen csak az egyik oldalon érzi, akkor feküdjön a fájós oldalára. Várjon kb. 30 másodpercet és figyelje meg, mit érez! Próbálja meg megtámasztani a derekát. Figyelje meg, hogyan reagál a teste.
Ha nagyon jól eső az érzés a  derék ilyen megtámasztása, akkor alkalmazza ezt a technikát tudatosan a pihenések idején!

Hogyan támasszuk meg derekunkat?

Használhat erre a célra pl. egy kis hengerré összetekert törülközőt. Tegye be a dereka magasságában az oldala alá (kb. a medence és a bordakosár közé). Kísérletezzen a henger méretével és helyzetével is, hogy megtalálja a legkellemesebb helyzetet.  Ezzel a technikával kicsit megváltoztatjuk a csigolyák alvás közbeni helyzetét, ami segíthet abban, hogy reggelente könnyebben ébredjünk.

Magzatpóz (oldalt fekvésben)

Porckorongsérv esetén sokaknak az összegömbölyödő magzatpozíció a legkényelmesebb. Az oldalfekvésben felhúzott térdek csökkentik a gerinc hajlását és segítenek az ízületek nyitásában.

Tegye tünetmentessé porckorongsérvét személyre szabott kezeléssel. Jelentkezzen most!


dr Kriston Ildikó

Dr Kriston Ildikó vagyok, az ArtHuman Központ alapítója. Végzettségem szerint közgazdász és jogász, illetve szomatodráma vezető (a betegségek lelki hátterét feltáró módszer) vagyok. Szakképzett gyógytornász kollégáimmal írásainkkal, szolgáltatásainkkal a mozgásszervi panaszok csökkentéséért dolgozunk!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top
MCKENZIE TORNA VIDEÓ
Kérje most McKenzie videónkat és mozgásszervi tanácsainkat!