skip to Main Content

PORCKORONGSÉRV RIZIKÓFAKTORAI

porckorongsérvA felegyenesedett életmóddal járó túlterhelés, legyen az túlsúly vagy nehéz terhek cipelése, fokozza a pockorongsérv kialakulásának kockázatát.

Életmódbeli sajátosságok miatt a gerinc természetes görbületei gyakran elvesztik optimális tartásukat. Ez főleg ülő életmód, állandó kényszertartásban végzett munka, gerincferdülés esetén következik be. Ilyenkor egyes gerincszakaszok túlterhelődnek, így ezeken a szakaszokon fokozottabb a gerincsérv/porckorongsérv kialakulásának rizikója. A mozgásnak azért van nagy jelentősége, mert a gerincoszlop körüli izomzat megerősítése a rendszeres mozgatás által elősegíti a terhek egy részének átvételét, ezáltal hosszú távon kíméli magát a gerincoszlopot.

Léteznek ritka, öröklött kötőszöveti gyengeséggel járó betegségek, amik szintén fokozott veszéllyel járnak.

Melyek a gerincsérvporckorongsérv kialakulásának leggyakoribb rizikófaktorai?

Fizikai tényezők, körülmények

  • nehéz fizikai munka, nehéz súlyok emelése
  • gyakori hajlással, törzscsavarással járó munkafolyamatok, kényszertartásban végzett munka
  • egyoldalú mozgással járó sporttevékenység
  • kényelmetlen testtartás, statikus testhelyzetek
  • ülőmunka
  • nem megfelelő mozgásforma, sport űzése. Életkori és fizikális állapot figyelmenkívül hagyásával végzett mozgás.

Egyéni kockázati tényezők

  • dohányzás
  • túlsúly
  • genetikai faktorok
  • testtartásbeli elváltozások

Pszichológiai, lelki tényezők

  • stressz
  • szorongás
  • depresszió

[featured_products per_page=”12″ columns=”4″ orderby=”” order=”ASC”]

dr Kriston Ildikó

Dr Kriston Ildikó vagyok, az ArtHuman Központ alapítója. Végzettségem szerint közgazdász és jogász, illetve szomatodráma vezető (a betegségek lelki hátterét feltáró módszer) vagyok. Szakképzett gyógytornász kollégáimmal írásainkkal, szolgáltatásainkkal a mozgásszervi panaszok csökkentéséért dolgozunk!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top
MCKENZIE TORNA VIDEÓ
Kérje most McKenzie videónkat és mozgásszervi tanácsainkat!